اخبار

قزاقستان مصمم به توسعه مناسبات فرهنگی با مؤسسات انتشاراتی ایران است

ژنیس کازانگاپوف، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه نشر کتاب دانست و گفت: انتشارات فولیانت در چارچوب توسعه همکاری‌های خارجی، مناسبات خود را با کشورهای خاورمیانه افزایش می‌دهد.

بریک ژوماگولوف، مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا و ژنیس کازانگاپوف، معاون مؤسسه انتشارات فولیانت قزاقستان با علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، دیدار و در خصوص راه‌های توسعه مناسبات فی‌ما‌بین گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، طالبی‌متین با اظهار تمایل برای همکاری با همتایان قزاقستانی، توضیحات مختصری در خصوص نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه داد و بر ضرورت حضور پر رنگ مؤسسات انتشاراتی قزاقی در این نمایشگاه تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان گفت: برای شرکت پر‌ رونق انتشارات ایرانی در نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب آستانه پیشنهاد می‌شود توافق تهاتری به‌ویژه در بخش اجاره غرفه منعقد شود تا انتشارات قزاقستانی هم امکان حضور پررنگ در نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران پیدا کنند.

ژنیس کازانگاپوف، معاون انتشارات فولیانت که یکی از بزرگترین مؤسسات انتشاراتی قزاقستان محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه نشر کتاب دانست و با استقبال از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان برای توسعه همکاری دوجانبه افزود: انتشارات فولیانت در چارچوب توسعه همکاری‌های خارجی، مناسبات خود را با کشورهای خاورمیانه افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با ابراز علاقه به شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از انتشارات مطرح ایرانی گفت: ما پیشنهاد جنابعالی را به زودی در جلسه وزارت فرهنگ و ورزش مطرح خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده ایران حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

حضور ایران در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا

بریک ژوماگولوف، مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا گفت: از اولین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا، رایزنی فرهنگی ایران حضوری فعال داشته و ما از این جهت از تلاش‌های رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که رایزنی فرهنگی و مؤسسات انتشارات ایرانی در دوره ششم این نمایشگاه که قرار است 30 فروردین الی 3 اردیبهشت سال 1402 در پایتخت قزاقستان برگزار شود، حضور گسترده‌تری داشته باشند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *