اخبار, نمایشگاه کتاب 1401

عرضه 17 عنوان ترجمه جدید نشر شاهد در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب سی‌وسوم

17 عنوان کتاب جدید ترجمه شده نشر شاهد در بخش بین‌الملل سی‌‎وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

 رحیم نریمانی (مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و نشر شاهد) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به برنامه‌های این انتشارات در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: نشر شاهد با نگاه جدید در بحث هوشمندسازی، استفاده از ظرفیت‌های دیجیتال‌سازی و همچنین بازاریابی و تبلیغات جدید در حوزه کتاب در نمایشگاه امسال حضور خواهد داشت. این کار با هدف افزایش دانش و معلومات نسل‌های سوم، چهارم و پنجم انقلاب در حوزه ایثار و شهادت انجام خواهد شد.
 
او با اشاره به حضور نشر شاهد در بخش بین‌الملل سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد: امسال برای نخستین بار با حدود 77 عنوان کتاب شاخص انتشارات که به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده‌اند در این بخش حضور داریم که 17 عنوان از این کتاب‌ها جدید هستند.
 
وی ضمن بیان این‌که مجموعه‌ای از جدیدترین و شاخص‌ترین آثار انتشارات در بخش بین‌الملل نمایشگاه عرضه خواهد شد به برخی از این عناوین اشاره کرد و یادآور شد: کتاب‌های «داستان بهنام» شامل زندگی‌نامه شهید بهنام محمدی‌راد، «داستان مریم» شامل زندگی شهید مریم فرهانیان، مجموعه پنج جلدی «ترکش‌های ولگرد» شامل داستان‌های طنز دفاع مقدس و کتاب «آن روز هشت صبح» شامل زندگی و خاطرات شهیده اعظم شفاهی تعدادی از این آثار به شمار می‌آید.
 
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه مطرح کرد: همچنین قرار است مجموعه‌‌ای از کتاب‌های صوتی انتشارات شاهد شامل 80 عنوان کتاب برای نخستین بار در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود؛ این آثار با همکاری ایران صدا و بهترین و مجرب‌ترین گوینده‌های ایران تهیه شده‌اند.
 
او همچنین اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم به دنبال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و موضوع جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری (مدظله ‌العالی) مطرح کرده‌اند و همچنین بحث تولید، افزایش تولید، دانش بنیان بودن و ایده‌ها و طرح‌های تحولی در حوزه کتاب به فعالان عرصه دانش بنیان حوزه نشر در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه‌ای اختصاص پیدا کند.
 
رحیم نریمانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امسال با نگاه جدیدی که در دوره پساکرونا وجود دارد پیش‌بینی می‌کنم نمایشگاه متفاوتی داشته باشیم، گفت: امیدوارم با توجه به دو سال وقفه در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امسال شاهد نمایشگاهی پویا، فعال و تاثیرگذار در بحث کتاب و افزایش سرانه مطالعه باشیم.
 
«سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

منبع: ایبنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *