اخبار

سی‌وششمین شماره فصلنامه «الحوزة» در عراق منتشر شد

سی‌وششمین شماره فصلنامه «الحوزة» به همت مؤسسه مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد منتشر شد.

این شماره از فصلنامه «الحوزة» موضوعات مهمی را بررسی کرده و با استقبال محافل مختلف به ویژه دانشجویان، علما و فضلای نجف روبرو شده است.

نگاهی به کتاب «انسان 250 ساله» امام خامنه‌ای(دام ظله) تألیف خانم سمیره الموسوی، اصلاح شعائر حسینی با توجه به روایات اهل بیت(ع) تألیف حجت‌الاسلام خماس الساعدی، تأثیر شعائر حسینی در گسترش اندیشه اهل بیت(ع) در قاره آفریقا تألیف حیدر جلیل و عنایت‌های الهی به مکتب امام حسین(ع) تألیف شیخ علی حمود العبادی از جمله موضوعات این شماره از نشریه به شمار می‌رود.

در بخش دیگر به بررسی و پژوهشی در مورد مقتل ابی مخنف الازدی الکوفی تألیف حجت‌الاسلام شیخ عامر الجابری، غرب برای خدا و شرق برای شیطان (از نظر خاورشناسان) تألیف محمد سعدون المطوری، مدیریت اختلاف در میان دو مکتب «وصل و قطع» در مورد قرآن کریم تألیف حیدر حب الله، بنای روانی عقیده تألیف حجت‌الاسلام شیخ عباس ذهیبات و قرائت‌های معاصر از میراث و بحران روشنفکری در جهان عرب تألیف حیرش بغداد اشاره دارد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *