اخبار

رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان بیش از 100 عنوان کتاب عرضه کرد

رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه‌های تاریخی، ادبی، فرهنگی و ایرانشناسی، هنر خوشنویسی و صنایع دستی در ششمین دور نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا 2023 عرضه کرد.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، نمایشگاهی از آثار ارزشمند و فاخر ادبی و هنری ایران در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا 2023 در پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور قزاقستان، هر ساله با حضور ناشرانی از داخل و خارج از کشور پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و آثار تألیفی است.

امسال نیز در این نمایشگاه که در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اکسپو برقرار است، علاوه بر ایران، کشورهای روسیه، ترکیه، چین، ازبکستان و اسپانیا هم حضور دارند.

رایزنی فرهنگی کشورمان با دعوت از هنرمندان ایرانی در زمینه خوشنویسی و صنایع دستی، ضمن عرضه بیش از 100 عنوان کتاب نفیس در حوزه‌های تاریخی، ادبی، فرهنگی و ایرانشناسی، هنر زیبای خوشنویسی و صنایع دستی ارزشمند کشورمان را در معرض دید عموم قرار داده و حضور پرشوری را از خود به نمایش گذاشته است.

در حاشیه این نمایشگاه، طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان با غزیزه نورگالی‌‌یوا، رئیس کتابخانه آکادمی ملی قزاقستان در حین بازدید از غرفه کتاب و آثار هنری ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانم نورگالی‌یوا با مشاهده صنایع دستی ایران و شنیدن توضیحات خوب هنرمند ایرانی در خصوص هنر قلمزنی به این نکته اشاره کرد که امروز که دنیا به سرعت به سمت پیچیدگی‌ و صنعتی شدن پیش می‌رود، مشاهده کتاب‌ها و هنرهای ساخت دست، ما را متوجه این نکته می‌کند که گاهی لازم است به عقب برگردیم.

وی همچنین، در بازدید از آثار زیبای خوشنویسی نام خوشنویسی‌شده خود را به یادگار از هنرمند خوب خوشنویس ایران‌ دریافت کرد.

رایزن فرهنگ کشورمان در گفت‌وگوی کوتاهی که با الغبیک یسدولت، رئیس اتحادیه نویسندگان قزاقستان داشت، ضمن تبریک برگزاری ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قزاقستان به کتاب «ایران: تاریخ هنر» تألیف حبیب‌الله آیت‌اللهی که به زبان قزاقی ترجمه شده و به تازگی به چاپ رسیده است اشاره کرد.

وی از رئیس اتحادیه نویسندگان قزاقستان برای شرکت در مراسم رونمایی از کتاب «ایران: تاریخ هنر» دعوت کرد.

یسدولت نیز در سخنانی، با ابراز خشنودی از انتشار چنین اثر ارزشمندی به زبان قزاقی، کتاب را ثمره نویسنده دانست همانگونه که میوه ثمره درخت است.

شایان ذکر است، این نمایشگاه از (30 فروردین‌ماه) در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اکسپو در پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرده است و به مدت 5 روز متوالی ادامه دارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *