اخبار

راهکارهای بهبود و تقویت وضعیت زبان و ادبیات فارسی در سلیمانیه

پنجمین کارگروه مشترک آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق برگزار و راهکارهای بهبود و تقویت وضعیت زبان و ادبیات فارسی در سلیمانیه مورد بررسی قرار گرفت.

پنجمبن نشست از سلسله نشست‌های کارگروه مشترک آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با موضوع بررسی عملکرد آموزشی زبان فارسی وابستگی فرهنگی کشورمان در کنسولگری سلیمانیه و روش‌های پشتیبانی و رفع مشکلات مراکز آموزشی در حوزه زبان فارسی به صورت برخط برگزار شد.
در این نشست که سیدعلی موسوی‌زاده، مدیریت نظارت و ارزیابی و مشاور ریاست بنیاد سعدی، محمد جواد نجفی، مسئول بخش علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران در عراق، خانم غریبی، مدیر پژوهش و خانم عامری، کارشناس عربی بنیاد سعدی و داود حسن پور، وابستگی فرهنگی ایران در سلیمانیه حضور داشتند، راهکارهای بهبود و تقویت وضعیت زبان و ادبیات فارسی در سلیمانیه عراق مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
در این نشست، مدیران مربوطه در بنیاد سعدی توضیحات لازم را در خصوص وضعیت کرسی دانشگاهی آموزش زبان فارسی در دانشگاه سلیمانیه عراق و سایر مراکز آموزش زبان فارسی در سلیمانیه ارائه کردند.
در ادامه، وابسته فرهنگی کشورمان در سلیمانیه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهبود وضعیت ارتباطات و تعاملات با دانشگاه سلیمانیه عراق بیان کردند.
همچنین، آخرین هماهنگی ها و توجیهات در خصوص اهمیت دوره های مهارت افزایی برای اساتید گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلیمانیه صورت گرفت و مقرر شد به منظور حل مشکلات و موانع موجود در این منطقه ، نظرات ارائه شده در بنیاد سعدی مطرح و مورد توجه قرار گیرند.
بنابر اعلام این خبر، اساتید منتخب گروه زبان و ادبیات فارسی در اولین فرصت برای دوره‌های دانش افزایی و کسب فنون و روش‌های نوین تدریس زبان و ادبیات فارسی به جمهوری اسلامی ایران اعزام خواهند شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *