اخبار

رئیس دانشگاه الزهرا(س) کربلا خواستار گسترش همکاری‌های علمی با ایران شد

زینب عبدالحسین در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در عراق، خواستار گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران شد.

در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی کشورمان، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق به همراه محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی ـ دانشگاهی رایزنی فرهنگی با خانم زینب عبدالحسین، رئیس دانشگاه الزهرا(س) کربلا و برخی از معاونین این دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام اباذری اقدامات عتبه مقدسه حسینی در ارتقای سطوح علمی و بهداشت عمومی در استان کربلا و دیگر شهرها را ارزشمند دانست و به سوابق همکاری‌های مشترک علمی و فرهنگی با بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی اختصاص دادن دانشگاه مستقل برای آموزش بانوان و توجه به مسائل آنان را مصداقی از تکریم جایگاه زن در نظام اسلامی خواند و دانشگاه الزهرا(س) را پیشرو برای این امر در عراق معرفی کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در عراق به بیان ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی پرداخت.

زینب عبدالحسین، رئیس دانشگاه الزهرا(س) نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار صورت گرفته به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فناوری در ایران اشاره و بسیاری از این موفقیت‌ها را در منطقه و جهان برجسته و ممتاز معرفی کرد.

وی خواهان گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های ایران برای افزایش کمی و کیفی آموزش‌های دانشگاه الزهرا(س) شد.

در ادامه این دیدار، ظرفیت‌ها و راهکارهای لازم برای افزایش همکاری‌ها و تبادلات علمی ـ دانشگاهی این دانشگاه با دانشگاه‌های ایران بررسی شد و پس از آن هیأت همراه از این دانشگاه بازدید کردند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *