اخبار

رئیس جشنواره بین المللی انیماسیروس با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان دیدار کرد

اکنون می­توانم بگویم که این جشنواره، بزرگ­ترین جشنواره مرتبط با پویانمایی در بین کشورهای حوزه مدیترانه است.

آقای واسیلیس کارامیچانیس رئیس جشنواره بین المللی انیماسیروس با حضور در رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در یونان با مهدی نیکخواه قمی رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و در خصوص فعالیت های مشترک در حوزه پویانمایی بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس جشنواره بین المللی انیماسیروس ضمن اشاره به مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: حضور در این مراسم برای من باعث افتخار بود. توانستم با برخی شخصیت های سیاسی و فرهنگی حاضر در این رویداد گفت و گو کنم و از طعم بی نظیر غذای ایرانی لذت ببرم. من در سفری که به ایران داشتم از شهر های زیبای تهران، اصفهان و شیراز دیدار کردم. همه شهر های ایران زیبا است اما شیراز برای من بسیار خاطره انگیز بود. به نظر من، به لحاظ فرهنگی ایران بسیار به فرهنگ ما نزدیک است. آنقدر که می­توان گفت ایران بخشی از شرق نیست. من به بیشتر کشور های خاور میانه سفر داشتم، اما فرهنگ ایران با تمام کشور های این حوزه متفاوت است. من در مدت حضورم در ایران احساس غربت نکردم و مانند این بود که در کشور خودم هستم.

وی همچنین با اشاره به حوزه تخصصی خود گفت: در ابتدا، شاید فکر اینکه ایران کشوری پیشرفته به خصوص در حوزه پویانمایی باشد برای من و تمامی همکارانم واقعاً غیر قابل باور بود. در این سفر من ایرانی متفاوت را دیدم، ایرانی توسعه یافته، ایرانی زیبا که حرف های بسیاری در حوزه پویانمایی دارد. بنا بر این، حضور انیماتور های ایرانی در جشنواره ما بسیار حائز اهمیت است. به طوری که می توانم بگویم اگر هنرمندانی از ایرانی نباشند، ما جشنواره کاملی نخواهیم داشت و امیدوارم در دور بعدی این جشنواره که در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، آثاری از ایران داشته باشیم. البته من درخواست جشنواره را در این خصوص به طور رسمی ارسال خواهم کرد.

کارامیچانیس همچنین ادامه داد: جشنواره انیماسیروس طی این مدت فعالیت های خوبی داشته و اکنون می­توانم بگویم که این جشنواره، بزرگ­ترین جشنواره مرتبط با پویانمایی در بین کشورهای حوزه مدیترانه است. خوشبختانه با همکاری و حمایت شما نشست مجازی با صنف انیمیشن ایران داشتیم و در حال حاضر، ارتباطات خوبی با آنها داریم. من با خانه انیمیشن ایران در ارتباط هستم و با آقای محمد همدانی روابط خوبی دارم. کار جدید ایشان یعنی پسر دلفینی بسیار حرفه ای است. اگر ایشان هم بتوانند در این رویداد حضور یابند برای ما باعث افتخار است و البته حضور ایشان می­تواند منجر به معرفی بهتر صنعت پویانمایی ایران به هنرمندان حاضر در این نشست شود.

رئیس جشنواره انیماسیروس در انتها با اشاره به فعالیت های رایزنی فرهنگی گفت: فعالیت های شما در عرصه فضای مجازی بسیار جالب توجه است. برای ما که در آتن زندگی نمی­کنیم فرصتی را پیش آورده تا از آن ها بهره­مند شویم. من از جزیره سیروس تمامی فیلم های ایرانی که در بستر ایرانفلیکس ارائه شده را مشاهده کردم. بسیار مناسب است که انیمشن های زیبای ایرانی را نیز از این طریق به نمایش بگذارید. همچنین برخی از پادکست های شما را هم شنیده ام. در پادکست ها نیز می­توانید علاوه بر موسیقی در باره انواع دیگر هنرهای ایرانی مانند پویانمایی گفت و گو کنید.

در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان ضمن عرض خیر مقدم و ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های رایزنی فرهنگی گفت: از پیشنهاد های ارزشمند شما برای ارتقاء همکاری ها متشکرم. حتما پی­گیر حضور آثار ایرانی در جشنواره انیماسیروس خواهیم بود. پیشنهاد شما برای نمایش آثار پویا نمایی در ایرانفلیکس بسیار خوب است، اما اگر بتوانیم با حمایت شما این آثار را در سالن های سینمایی یونان به نمایش بگذاریم، مناسب تر خواهد بود. به هر حال، از همکاری های صمیمانه شما سپاسگزارم.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

https://translationmovement.com/vxrr

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *