اخبار

حضور ایران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی

هیاتی 13 نفره از ناشران و نویسندگان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی شرکت می‌کنند.

در پی پیشنهاد ارائه شده از سوی مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبنی بر آمادگی برای میزبانی از هند به‌عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و یوراج مالک، مدیرکل اتحادیه ملی کتاب وزارت آموزش هند و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی دیدار کردند.

ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو ضمن تشریح اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی کشورمان، فرصت حضور کشور هند به‌عنوان میهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه را مهم و در توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور حائز اهمیت برشمرد.

وی با اشاره به پیگیری مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب در خصوص حضور وزیر هندی در این برنامه خواستار قطعی شدن پاسخ مسئولان هندی در این خصوص شد و درباره حضور ایران در پانزدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی، توضیحاتی ارایه داد.

رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی (6 تا 16 اسفندماه) برگزار خواهد شد.

یوراج مالک نیز در این دیدار، ضمن تشکر از توجه مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دعوت از حضور کشورش به عنوان میهمان ویژه این دور از نمایشگاه تهران پیشنهاد داد تا با توجه به حضور علی رمضانی، قائم‌مقام رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی، تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری‌های دوجانبه امضاء شود و دو کشور درباره نحوه حضور و سطح مشارکت، امکانات و تسهیلات پیش‌بینی شده و حضور ناشران دو کشور در نمایشگاه کتاب توافق کنند.

 هیاتی 13 نفره از ناشران و نویسندگان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی شرکت خواهند کرد. این هیأت ایرانی علاوه بر نمایشگاه کتاب، دیدار و نشست‌های مشترکی با ناشرین هندی، فدراسیون ناشران، ساهیتا آکادمی، مهم‌ترین مرکز ترجمه و نشر ادبی دولت هند و همچنین نشست‌های فرهنگی و ادبی در دانشگاه‌ها خواهند داشت.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *