اخبار

توسعه روابط فرهنگی دو کشور با برپایی نمایشگاه‌های کتاب مشترک

محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با گییرمو پوئنته اوردوریکا سفیر مکزیک گفت: برپایی مشترک نمایشگاه‌های کتاب و هنرهای تجسمی در کنار نمایش فیلم‌های سینمایی می‌تواند به تقویت روابط فرهنگی ایران و مکزیک منجر شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی، بعد از ظهر امروز یکشنبه سیزدهم شهریور با گییرمو پوئنته اوردوریکا سفیر مکزیک در تهران، دیدار و گفتگو کرد.
 
شالویی در این دیدار با اشاره به لزوم توسعه روابط فرهنگی تهران و مکزیکو سیتی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط همه جانبه و همکاری‌های مشترک ایران و مکزیک استقبال می‌کند.
 
دستیار وزیر فرهنگ به برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان مکزیک در موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه هنرهای تجسمی و لباس ملی ایران در مکزیکو سیتی اشاره کرد و گفت: برپایی مشترک نمایشگاه‌های کتاب و هنرهای تجسمی در کنار نمایش فیلم‌های سینمایی می‌تواند به تقویت روابط فرهنگی ایران و مکزیک منجر شود.
 
وی ادامه داد: می‌توان با برپایی هفته‌های فرهنگی مشترک، تاریخ و تمدن غنی دو کشور را به نمایش بگذاریم تا پشتوانه ای برای آینده روشن روابط ایران و مکزیک باشد.
 
مدیرکل حوزه وزارتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست آتی مجمع یونسکو به میزبانی مکزیک و سفر احتمالی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ایران به این کشور، گفت: سفر احتمالی وزیر فرهنگ دولت جمهوری اسلامی به مکزیک، علاوه بر حضور در مجمع یونسکو، فرصتی ارزشمند برای توسعه و تعمیق روابط ایران و مکزیک محسوب می‌شود.
 
همچنین در این دیدار، گییرمو پوئنته اوردوریکا سفیر مکزیک در تهران با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی ایران و مکزیک برپایه تاریخ و تمدن چشمگیر دو کشور گفت: ترجمه شاهنامه فردوسی به اسپانیایی، برپایی نمایشگاه هنرمندان ایرانی در سفارت مکزیک و همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور از جمله اقداماتی است که تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی افزود: موزه هنرهای جهان در مکزیک علاقه‌مند است بخشی را به نمایش هنر ایران اختصاص دهد تا مخاطبان بتوانند هر چه بیشتر با فرهنگ و هنر ایران آشنا شوند.

منبع: ایبنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *