اخبار

تقدیر از حضور فعال ایران در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه

مدیران چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با اهدای لوح سپاس از فعالیت‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با شرکت 250 ناشر و نماینده صنعت چاپ در 21 کشور جهان از 26 آبان تا 5 آذرماه در سلیمانیه عراق برپا شد و ناشران کتاب‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

جمهوری اسلامی ایران نیز با دو غرفه ملی و غرفه مستقل رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد در این نمایشگاه حضور داشت.

غرفه ایران با عرضه بیش از 500 عنوان کتاب به زبان‌های کردی، فارسی و عربی با موضوعات ادبیات کلاسیک، کودک و نوجوان، تاریخ، هنر، ایران شناسی، آموزش زبان، معرفی جاذبه‌های توریستی ایران و ادبیات مقاومت در پذیرای بازدید کنندگان و دانشجویان و اساتید دانشگاه اقلیم کردستان عراق بود .

امسال علاوه بر ایران، ناشرینی از کشورهای انگلیس، ترکیه، مصر، کویت، سوریه، لبنان، قطر و عربستان سعودی و جنوب عراق و اقلیم کردستان عراق، محصولات خود را در این نمایشگاه ارایه کردند.

معرفی کتاب‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان کردی، رونمایی از کتاب گلستان سعدی، برگزاری کنفرانس استاد مرادی کرمانشاهی، بازدید وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق  و استاندار سلیمانیه  و مدیر اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق از غرفه‌های ایران و بیان ظرفیت‌ها و توانایی‌های صنعت چاپ و انتشارات ایران، بازدید مدیران فرهنگی استان سلیمانیه از غرفه‌های ایران و اهدای یادبود فرهنگی به وزیر فرهنگ اقلیم و استاندار سلیمانیه نیز از جمله ‌برنامه‌های این نمایشگاه بود.

همچنین، به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در سلیمانیه عراق، مدیران غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با رئیس مؤسسه فرهنگی روناکی سلیمانیه دیدار و راه‌های توسعه همکاری فرهنگی بین دو کشور در حوزه نشر را بررسی کردند.

در پایان این نمایشگاه، مدیران چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با اهدای لوح سپاس از فعالیت‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *