اخبار

تغییر در اعضای شورای سیاست‌گذاری گرنت/ بودجه جدید تصویب شد

مدیرکل اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی از تغییر اعضای شورای سیاست‌گذاری طرح گرنت خبر داد و گفت:‌ بودجه سال جاری نیز به تصویب رسید.

اسماعیل جانعلی‌پور، رئیس اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، از تغییر اعضای شورای سیاست‌گذاری گرنت خبر داد و گفت:  اعضای شورا تغییر یافته و احکام آن‌ها نیز صادر شده است،‌ اعضای جدید نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری را روز گذشته برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به اسامی اعضای شورای سیاست‌گذاری گرنت افزود:‌ یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت ارشاد به عنوان رئیس شورا،‌ احمد جانعلی‌پور به  عنوان دبیر شورا،‌ علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب‌ و محمدحسین ظریفیان یگانه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی به عنوان عضو حقوقی و ایرج ضرغام مدیر انتشارات فاطمی،‌ فرهاد فلاح مدیر انتشارات فانوس دریایی و صفا امیری مدیر نشر براق به عنوان اعضای حقیقی انتخاب شده‌اند.

جانعلی‌پور با اشاره به تصویب بودجه سه میلیارد برای گرنت در سال 1401 یادآور شد: سال گذشته نیز اگرچه بودجه به همین میزان تصویب شده بود، اما عملاً دو میلیارد تومان در اختیار قرار گرفت.

وی با اشاره به مصوبات نخسین جلسه شورای سیاست‌گذاری گرنت نیز گفت:‌ در این جلسه مصوب شد که پژوهشی جامع انجام شود از خروجی طرح گرنت و کتاب‌هایی که حمایت شده است. همچنین قرار شد تا کتاب‌های ترجمه شده و ناشران خارجی دنبال شوند تا اگر کتابی امکان به چاپ دوم رسیدن را دارد،‌ بررسی شود. راه‌اندازی بخشی در سامانه و سایت برای اطلاع‌رسانی به جهت چگونگی ورود به بازارهای جهانی‌ برای ناشران،‌ اطلاع‌رسانی طرح گرنت در جوایز ادبی دنیا،‌ بخش‌های خبری و … از دیگر مصوبات جلسه نخست بود.

جانعلی‌پور در پایان گفت: به‌روزرسانی شیوه‌نامه گرنت و تهیه ویترینی از آثار خوب ایران برای معرفی در دنیا و تسهیل در حوزه تصویرگری در دستور کار شورا قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *