اخبار

«تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی» روانه بازار نشر افغانستان شد

«تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی؛ به انضمام شرح حال و مجالسی از حضرت شیخ سید عبدالقادر الحسنی الحسینی الجیلانی (گیلانی)» نوشته سید محمود گیلانی در هرات منتشر شد.

انتشارات فرهنگسرای عبدالواحد بهره در هرات به تازگی کتاب «تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی؛ به انضمام شرح حال و مجالسی از حضرت شیخ سید عبدالقادر الحسنی الحسینی الجیلانی (گیلانی)» نوشته سید محمود گیلانی را در ۲۳۵ صفحه منتشر کرده است.

کتاب شامل سه فصل شامل «تصوف و نقش آن در میدان جهاد و اصلاح»، «معرفی و شرح حال حضرت شیخ عبدالقادر گیلانی» و «از مجالس شیخ عبدالقادر گیلانی» است.
 در فصل نخست کتاب به «تصوف چیست؟»، «عرفان چیست و عارف کیست؟»، «اشاره‌ای کوتاه به چند مورد از جهاد و مبارزه مشایخ طریقت و خضوع تاتار در برابر اسلام به فضل صاحبدلان»، «نقش شیوخ و علمای ربانی در مقاومت علیه هجوم غرب» و «مشایخ طریقت نقشبندی در میدان جهان و اصلاح» پرداخته شده است.

فصل دوم کتاب نیز زندگی و طریق سیر و سلوک شیخ عبدالقادر گیلانی است و در فصل سوم کتاب نیز یازده مجلس از شیخ درج شده است.

عبدالقادر بن صالح جنگی‌دوست گیلانی، عارف، صوفی، محدث، رئیس و شاعر ایرانی سده پنجم و ششم قمری بود.

وی بنیان‌گذار سلسله تصوف قادریه (منتسب به عبدالقادر) بود و از جمله تالیف‌های وی می‌توان به «الغنیة لطالبی طریق الحق یا غنیة الطالبین لطریق الحق»، «الفتح الربانی و الفیض الرحمانی»، «المواهب الرحمانیه و الفتوح الربانیه»، «سر الاسرار و مظهر الانوار فیما یحتاج الیه الابرار» و «آداب السلوک و التوصل الی منازل الملوک» اشاره کرد.

منبع: ایبنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *