اخبار

با میزبانی اتحادیه‌های هنرهای تجسمی و نویسندگان عرب سوریه صورت می‌گیرد؛ویژه برنامه‌های هنرمندان و شاعران حوزه هنری در دمشق

اتحادیه هنرهای تجسمی سوریه و همچنین اتحادیه نویسندگان عرب به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در ویژه برنامه‌های جداگانه با عنوان سیبقی خالدا (زنده خواهد ماند) به ابعاد فرهنگی، ادبی و هنری سردار دل‌ها خواهند پرداخت.

طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در روزهای آینده اتحادیه هنرهای تجسمی سوریه میزبان هنرمندانی از حوزه هنری انقلاب اسلامی خواهد بود و ضمن برگزاری نمایشگاه پوستر با عنوان «داعش» در سالن اصلی این اتحادیه در مرکز شهر دمشق، نشست تخصصی «هنر تجسمی و تصویر تروریسم» با حضور اندیشمندان حوزه هنر دو کشور دوست و برادر سوریه و ایران برگزار خواهد شد. در ادامه برنامه‌ها نیز با محوریت نابودی داعش و تروریسم، یک کارگاه تولید آثار در حوزه خط، نقاشی و کاریکاتور توسط هنرمندان سوری، ایرانی و فلسطینی برگزار خواهد شد.

در ادامه برنامه‌های گروه اعزامی حوزه هنری به سوریه، به میزبانی اتحادیه نویسندگان عرب سوریه که یکی از مهمترین مراکز ادبی کشور سوریه است، همایش شعر با حضور دو شاعر از جمهوری اسلامی ایران و چند شاعر از کشورهای سوریه و فلسطین برگزار خواهد شد. محور این برنامه نیز سردار دل‌ها و بازگو کردن خصلت‌های نیک و شجاعت‌های ایشان و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مقاومت در قالب شعر و ادبیات است.

همچنین در ادامه این برنامه‌ها، انجمن دوستی فلسطین و ایران در دمشق که مدیریت آن را دکتر محمد البحیصی بر عهده دارد، ضمن دعوت از گروه حوزه هنری انقلاب اسلامی همایش شعری را با حضور شاعران فلسطینی در مقر الحرکه الشعبیه در مخیم فلسطینی‌های ساکن دمشق برگزار خواهد کرد.

منبع: حوزه هنری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *