اخبار

ایران و سنگال در حوزه ترجمه و نشر همکاری می‌کنند

رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال و رئیس مرکز انتشارات دانشگاه شیخ آنتاجوپ داکار دیدار و راه‌های همکاری دو کشور در حوزه ترجمه و نشر را مورد بررسی قرار دادند.

علیرضا وزین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال ضمن حضور در مرکز انتشارات دانشگاه شیخ آنتاجوپ داکار با پاپا موسی سمبا، رئیس جدید این مرکز انتشاراتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزین در آغاز سخنان خود، با معرفی ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در حوزه ترجمه و نشر، آمادگی این نمایندگی و سازمان متبوع را برای تولیدات مشترک علام کرد.

سمبا از پیشنهاد تولیدات مشترک کتب استقبال کرد و افزود: این انتشارات برای ترویج تحقیق و انتشار آثار علمی و آموزشی در سال 1991 میلادی تأسیس شده و مسئول ضمانت اجرایی و نظارت بر سیاست انتشارات دانشگاه است.

رئیس مرکز انتشارات دانشگاه شیخ آنتاجوپ داکار اظهار داشت: مأموریت اصلی این مرکز، سازماندهی توزیع و انتشار کتاب‌ها و نشریات مختلف با ماهیت علمی و آموزشی است و با مؤسسات و انجمن‌ها به ویژه انجمن‌های منطقه‌ای که در زمینه حفاظت از فرهنگ و میراث فعالیت دارند، همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: این انتشارات دارای سه نشریه دانشگاهی با سه عنوان بررسی تئاتر، سالنامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و نشریه جامعه شناسی، انسان شناسی و روان شناسی است.

سمبا بیان کرد: در زمینه چاپ مجموعه مقالات ارائه شده در سمینار و نشست علمی نیز می‌توانیم همکاری مشترک انجام داده و همچنین در امور کتابخانه می‌توانیم همکاری و مساعدت لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این انتشارت برای هرگونه همکاری در چاپ و نشر کتب با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی می‌کند و این فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم ظرفیت‌های یکدیگر را بشناسیم و همکاری مشترکی را به ویژه با انتشارات بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران آغاز کنیم.

انتهای پیام/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *