اخبار

اولین دعوت مصر از ایران برای حضور در فلوشیپ قاهره

مدیر آژانس ادبی پل از برگزاری فلوشیپ

مجید جعفری اقدم، مدیر آژانس ادبی پل، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از حضور این آژانس در فلوشیپ قاهره خبر داد و گفت: پیرو درخواست اتحادیه ناشران مصر از ما،‌ 8 تا 11 بهمن در این فلوشیپ حضور یافته و به معرفی نشر ایران خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد:‌ فلوشیپ قاهره با حضور بیش از 870 ناشر و آژانس ادبی از کشورهای عربی و اروپایی به مدت چهار روز قبل از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره برگزار خواهد شد.

جعفری‌اقدم تصریح کرد‌: هر ساله چند ناشر و آژانس ادبی انتخاب می‌شوند تا با دعوت و هزینه مؤسسه مجری این طرح در این فلوشیپ شرکت کنند،‌ این برای نخستین‌بار است که از ایران نیز دعوت شده و آژانس ادبی پل برای ملاقات با ناشران مصری برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور خواهد داشت.

پیش از این آثاری از ایران توسط ناشران مصری در قاهره منتشر شده‌اند‌، «پرتقال خونی» نوشته پروانه سراوانی،‌ «کافه خیابابان گوته» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی‌، «زیبا صدایم کن» فرهاد حسن‌زاده،‌ «نردبانی رو به آسمان»،‌ یوسف قوجق‌، «وقتی گنجشکی جیک جیک یاد می‌گیرد» نوشته محمدرضا یوسفی،‌ «پیش از بستن چمدان‌»،  نوشته مینو کریم‌زاده و «حتی یک دقیقه کافی است» نوشته آتوسا صالحی عناوین کتاب‌هایی است که با حمایت گرنت ایرانبه زبان عربی در مصر منتشر شده‌اند. 

آژانس ادبی پل همچنین رایت  کتاب‌های «دیلماج» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات افق، «کسی خانه نیست» نوشته الهام فلاح از انتشارات کوچه، «مهمانخانه» نوشته صادق دادکریمی از انتشارات نحل و «دایره‌ها» نوشته حمید نورشمسی از انتشارات کتاب نیستان را نیز به انتشارات الثقافی در مصر واگذار کرده است.

منبع: تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *