اخبار

اهدای کتاب به کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان

به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، تعدادی کتاب با موضوعات فرهنگی به کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان اهدا شد.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و همزمان با سالروز رحلت زنده یاد علامه طباطبائی(ره) و روز کتاب و کتابخوانی، نشست تخصصی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی ایروان در محل کرسی ایرانشناسی این دانشگاه برگزار شد.

روبن ملکونیان، رئیس دانشکده شرقشناسی دانشگاه دولتی ایروان در سخنانی، همکاری‌های مشترک علمی و فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشگاه دولتی ایروان به ویژه دانشکده شرقشناسی و کرسی ایرانشناسی این دانشکده را ارج نهاد.

وی ضمن سپاس از اهدای کتاب به این کرسی، دانشجویان را به تلاش بیشتر در جهت شناخت عمیق تر از فرهنگ، هنر و ادبیات ایران فراخواند.

نمایشگاه «یک هفته با کتاب و نشر ایران در ارمنستان» برپا می‌شود

در ادامه برنامه، سیدحسین طباطبائی، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان افزود: امروز با دو مناسبت مصادف است. از طرفی سالروز درگذشت مرحوم علامه طباطبائی به عنوان یکی از بزرگترین فیلسوفان معاصر است و از طرف دیگر در ایران به عنوان روز کتاب و کتاب خوانی گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی تعدادی از کتاب‌های تازه منتشر شده را به این کرسی اهداء می‌کند.

رایزن فرهنگی کشورمان به توصیف جایگاه و مقام والای علامه طباطبائی در اندیشه اسلامی معاصر پرداخت و وی را بی هیچ تردیدی از برجسته ترین عالمان و محققان این عرصه خواند که ادامه دهنده راه بزرگان فلسفه اسلامی، دانشمندانی چون ابن سینا، سهروردی و ملاصدرا بود.

وی افزود: برای وسعت بیشتر دایره دانش خود از ایران در شناخت شخصیت‌هایی چون علامه طباطبائی نیز بکوشید و با تعمیق آگاهی‌های خود از جریانات فکری معاصر ایران که جریان‌های دینی نقشی مهم در آن دارند، تصویری درست تر از ایران امروز به دست آورید.

طباطبایی ضمن اعلام آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان در راستای ایجاد تسهیلات لازم در اموری از قبیل تحصیل در ایران و اعطای بورس تحصیلی، از برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب‌های فارسی در ایروان با عنوان «یک هفته با کتاب و نشر ایران در ارمنستان» خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه اواخر آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و امیدواریم این رویداد تسهیلات شایسته‌ای در راستای دستیابی به کتب و منابع مورد نیاز برای دانشجویان این کرسی را فراهم آورد.

وارطان وسکانیان، رئیس کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان در سخنانی، با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی در ایران به نقل برخی مشاهدات خود از جایگاه کتاب در ایران که به ویژه در رویدادهایی همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب متجلی می‌شود، پرداخت.

وسکانیان اظهار امیدواری کرد با گسترش همکاری‌های کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان و رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، زمینه پرورش استعدادهای جوان عرصه ایرانشناسی فراهم شود.

در ادامه کتاب‌های اهدایی به کرسی ایرانشناسی تقدیم این کرسی شد که با استقبال زیاد دانشجویان و اساتید حاضر مواجه گشت.

این نشست تخصصی با طرح پرسش و ارائه پاسخ از سوی رایزن فرهنگی کشورمان به پایان رسید.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *