اخبار

انتشار ۳ کتاب ایرانی در ترکیه با حمایت گرنت جمهوری اسلامی

سه عنوان کتاب از نویسندگان کودک و نوجوان ایران با حمایت گرنت در کشور ترکیه منتشر شد.

انتشار 3 کتاب ایرانی در ترکیه با حمایت 2100 یورویی گرنت

سه عنوان کتاب از نویسندگان کودک و نوجوان ایران با حمایت گرنت در کشور ترکیه منتشر شد.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر اداره تشکل‌ها و مجامع فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار سه عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان از آثار نویسندگان ایرانی در ترکیه با حمایت گرنت خبر داد.

وی افزود:‌ پیش از این رایت کتاب‌های «کلاغ سیاه به سفر می‌رود»،‌ نوشته بابک صابری از انتشارات طوطی‌، «دختر انار» و «2+18  دارکوب» نوشته محمد‌هادی محمدی از انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به انتشارات Erdem Yayınları Ticaret A.Ş واگذار شده بود.

جانعلی‌پور تصریح کرد: هر یک از این کتاب‌ها با مبلغ مصوب 700 یورو کمک هزنیه گرنت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به زبان ترکی منتشر شده است.

«کلاغ سیاه به سفر می‌رود» کتابی است تصویری که براساس پرسش و پاسخ و گمانه ‌زنی شکل گرفته است. این کتاب درباره‌ ارزش دوستی نوشته شده است. نویسنده در تلاش است به کودکان نشان دهد داشتن دوست و همراه تنها به معنی انجام دادن بازی مشترک یا برطرف کردن تنهایی نیست، بلکه ضرورتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشند.

«18+2دارکوب‌» نیز کتابی است که نویسنده در آن دارکوب‌ها را بهانه‌ای برای داستانی کردن روایت کودکان کم شنوا و ناشنوا که به سبب این کم توانی، همیشه از جامعه کنار گذاشته شده‌اند و آنجا هم که به آن‌ها توجه شده، نیازهای واقعی‌شان برآورده نشده است. قرار داده است، دارکوب‌ها در این داستان نقش آوای زندگی را دارند. آواهایی که همه انسان‌ها ممکن است توان شنیدن آن را نداشته باشند.

«دختر انار» نیز داستانی است که کودکان را با مفهوم مرگ آشنا می‌کند،‌ داستان دانه‌ای که به خاک بر می‌گردد اما از خود هزار دانه بر جای می‌گذارد.

منبع: تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “انتشار ۳ کتاب ایرانی در ترکیه با حمایت گرنت جمهوری اسلامی

  1. سیده محدثه محبتی گفت:

    با سلام و ادب
    ایده بسیار زیبا و جالبی است که کتابهای کودک و نوجوان ایرانی در ترکیه و کشورهای اطراف ترجمه و انتشار یابندچون با انجام چنین کارهای بزرگی فرهنگ و تمدن ایرانی به صورت ریشه ای در کشورهای اطراف ترویج می یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *