اخبار, نمایشگاه کتاب 1402

انتشار کتاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو

یاسر احمدوند؛ رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به حجت‌الاسلام ‌والمسلمین کمساری، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: مردم استقبال خیلی گرمی از نمایشگاه داشتند و به‌رغم حاشیه‌هایی که رسانه‌های خارجی ایجاد کردند، شاهد نمایشگاه بانشاطی بودیم.

 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین علی کمساری؛ مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در آخرین روز نمایشگاه کتاب (شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) ضمن حضور در نمایشگاه با یاسر احمدوند؛ رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کرد.

حجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین علی کمساری نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم را خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: امسال شاهد نمایشگاه خوبی بودیم. به‌خصوص این موضوع که رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) پس از چند سال در نمایشگاه حضور پیدا کردند، بانی خیر بود.

وی افزود: برنامه ما برای امسال تغییر و بازنگری در شکل کتاب‌ها است. قصد داریم که شکل کتاب‌ها را امروزی و جدید کنیم. قبلا خیلی به ذائقه مخاطب توجه نمی‌کردیم، اما اکنون قصد داریم ساده‌ترین آثار را هم خوب و جذاب عرضه کنیم. امسال بنا داریم در حوزه کودک و نوجوان ۱۰۰ کتاب منتشر و همچنین کتاب‌های موجود را از لحاظ شکل و صفحه‌بندی بازسازی کنیم.

او تاکید کرد: برخی از کارهای مذهبی و دینی خیلی قشنگ و با جلوه بصری بودند. از این پس دنبال کارهای جذاب و متفاوت هستیم. تاکنون روی موضوعاتی کار می‌کردیم که مخاطب خاص داشتند، اما از امسال بخش کودک و نوجوان را جدی پیش می‌بریم. 

یاسر احمدوند نیز در این دیدار با اشاره به استقبال گرم مردم از نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم گفت: با وجود حاشیه‌هایی که رسانه‌های خارجی ایجاد کردند، شاهد نمایشگاه بانشاطی بودیم. نمایشگاه مجازی هم فواید خوبی داشت که مردم بدون هزینه رفت‌وآمد و پست، توانستند محصولات موردنظر خود را انتخاب و خرید کنند.

وی افزود: تصور می‌کنم سه‌شنبه(بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) حدود یک میلیون جمعیت در نمایشگاه حضور داشتند، به‌طوری‌که درهای سالن کودکان را گاهی می‌بستند تا جمعیت خالی شود. دشمن خیلی دوست داشت که تصویر سیاهی از ایران نشان دهد، اما پخش زنده‌ای که هر روز از نمایشگاه مخابره می‌شد، تبلیغات دشمن را نقض می‌کرد. 

احمدوند بیان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در نمایشگاه هم مایه برکت و خوشحالی بود و ایشان تاکید زیادی برای موضوعات کودک و نوجوان دارند. امیدوارم دغدغه‌ها را احیا و محتوای جذابی ارائه کنید. 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *