اخبار

“الگوی عملی مقابله با ظلم”؛‌ ترجمه سوژه‌های دفاع مقدس برای کشورهای منطقه

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه نیازمند یک الگوی عملی برای مقابله با ظلم هستند گفت: سوژه های خوب دفاع مقدس برای ارائه به این کشورها ترجمه می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات انجام شده برای افزایش کمی و کیفی کتاب کودک دفاع مقدس اظهار داشت: گام‌های خوبی در سال گذشته برای ارتقای کتاب کودک با موضوع دفاع مقدس برداشته شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه تولید کتاب کودک دفاع مقدس در تمام استان‌ها سال 1400 نسبت به سال قبل آن حداقل 2.5 برابر افزایش یافت گفت: به نسبت موضوع و پرداختن به روش‌های نوین حوزه کودک و نوجوان اقدامات زیادی باقی است.

بایرامی خاطرنشان کرد: بکارگیری روش‌های نوین در نگارش کتاب‌ها شامل ارائه کتاب‌هایی است که امروزه می‌تواند به طرق مختلف سبب جذب کودکان و نوجوانان به کتاب‌های دفاع مقدس شود از این رو این موضوع باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی سیاست‌‌گذاری‌های انجام شده برای ارتقای کتاب دفاع مقدس در حوزه کودک را مطلوب خواند و تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های اعمال شده در این حوزه سیاست‌گذاری‌های خوبی بوده و برای افزایش تولید کمی و کیفی این حوزه برنامه‌ریز‌ی‌ها انجام شده است.

بایرامی درباره برنامه سازمان برای ارسال ارائه آثار در حوزه بین‌الملل به ویژه کشورهای همسایه و اسلامی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ارائه‌ تصویر خوب از مقاومت جانانه مردم ایران در زمان جنگ می‌تواند در حوزه توسعه مناسبات فرهنگی با کشورهای هدف  به همه دولت‌ها کمک کند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور ابراز داشت: تعداد زیادی از کشورهای منطقه نیازمند یک الگوی عملی برای مقابله با ظلم هستند و بنیاد حفظ آثار این ظرفیت را دارد که این الگو را به کشورها ارائه کرده و در این دیپلماسی فرهنگی شریک بسیار خوب برای دولت باشد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌‌های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این حوزه ترجمه آثار خوب است گفت: با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال سوژه‌های خوب با نظر کارشناسان این حوزه و تعامل با  ناشران کشورهای هدف ترجمه می‌شود.

بایرامی در تشریح آخرین وضعیت نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان عنوان کرد: با توجه به اهمیت جمع‌آوری موضوعات دفاع مقدس نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان، موج خوبی را بین رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ایجاد کرده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور افزود: طبق اخبار واصله از سراسر کشور تمایل به ارائه موضوعات توسط رزمندگان دفاع مقدس به شکل مطلوبی در حال انجام است و امیدواریم با این سرعت بتوانیم موضوعات بیشتری را دریافت و احصاء کنیم.

منبع: تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *