اخبار

افتتاح روزهای فرهنگی ایران در تانزانیا

به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چهلمین سالگرد برقراری روابط سیاسی با کشور تانزانیا، روزهای فرهنگی ایران در تانزانیا برگزار شد.

به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چهلمین سالگرد برقراری روابط سیاسی با کشور تانزانیا، رایزنی فرهنگی کشورمان اقدام به برگزاری روزهای فرهنگی ایران در تانزانیا کرده است.

این مراسم، روز گذشته (24 بهمن‌ماه) با حضور الوندی، سفیر و مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، حسن عباسی، دبیر دائمی وزارت فرهنگ، هنر و ورزش تانزانیا، خانم لطیفه خمیسی، مدیرکل سازمان توسعه تجارت تانزانیا، آدریان نیانگاماله، رئیس فدراسیون صنایع دستی و هنر تانزانیا، اینوسنت شو، مسئول روابط عمومی مرکز روابط خارجی تانزانیا، خانم شمیم خان، رئیس بخش زنان شورای مسلمانان تانزانیا، نمایندگانی از سفارت چین و الجزایر و مراکز فرهنگی دیگر مانند نفسی آرت اسپیس و تعدادی از دانشجویان دانشکده جهانگردی و دانشکده دیپلماسی تانزانیا و ایرانیان مقیم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرودهای ملی ایران و تانزانیا که با همخوانی گروه سرود دانش آموزان ایرانی و تانزانیایی همراه بود، پیرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا توضیحاتی را در مورد برنامه روزهای فرهنگی ایران برای حاضران ارائه کرد.

در ادامه، کلیپ ویدئویی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران پخش شد و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا از جایگاه جهانی ایران در فرهنگ و هنر و همچنین، پیشرفت‌های ایران در این زمینه پس از انقلاب اسلامی سخن گفت.

خانم شمیم خان، مسئول بخش بانوان شورای مسلمانان تانزانیا نیز در سخنانی، با اشاره به سفرهای خود به ایران گفت: زنان در ایران از کرامت و جایگاه خوبی برخوردارند. حتی اخیرا تیم فوتبال زنان ایران با حجاب اسلامی توانست مقام اول را در آسیا کسب کند.

وی افزود: علیرغم تبلیغات منفی و دروغی که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود، ایران یکی از امن‌ترین، زیباترین و با فرهنگ‌ترین کشورهای جهان است.

در ادامه، گروه سرود دانش آموزان ایران و تانزانیا به اجرای برنامه در خصوص انقلاب اسلامی پرداختند که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

تأکید بر توسعه روابط فرهنگی ایران و تانزانیا

آخرین سخنران، حسن عباسی، دبیر دائمی وزارت فرهنگ، هنر و ورزش تانزانیا میهمان ویژه این مراسم بود. وی با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره)، گفت: ما علاقه‌مندیم روابط ایران و تانزانیا را در تمامی زمینه‌ها به ویژه فرهنگی توسعه دهیم.

عباسی اظهار داشت: ایران و تانزانیا می‌توانند تبادلات فرهنگی در زمینه‌های فیلم و سینما، تاریخ، زبان و موسیقی برای اجرا در جشنواره‌های و مراکز علمی داشته باشند.

در حاشیه این مراسم، شرکت‌کنندگان از غرفه ایران که شامل دستاوردهای فرهنگی و هنری کشورمان بود بازدید به عمل آوردند.

بنابر اعلام این خبر، این برنامه تا (26 بهمن‌ماه) ادامه دارد و تبلیغات وسیعی در بلیبردهای شهر تانزانیا برای آن انجام گرفته است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

https://translationmovement.com/ffnh

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *